2019. május 25., szombat

Csalánpesztós kenyér

Egy ismerősöm mesélt arról, hogy Horvátországban csalános kenyérrel kínálták. Azóta motoszkál a fejemben a gondolat, hogy ki kéne próbálni. Megpróbáltam receptet taláni hozzá, de még horvát nyelven sem jártam sikerrel, így kitaláltam egy sajátot! Hogy jó erőteljes zöld színe legyen a csalánt pesztóhoz hasonlóan készítettem el, és azt dagasztottam hozzá a kenyérhez. A fokhagyma pedig biztosította az ellenállhatatlan illetot és ízeket.



Hozzávalók:
A csalánpesztóhoz:
1 jó nagy marék csalánlevél száráról lecsipkedve
1 marék napraforgómag
4-5 gerezd fokhagyma
2 löttyintésnyi olívaolaj

A kenyérhez:
60 dkg liszt
23 dkg víz
3 dkg élesztő
3 dkg só
1 dl joghurt



  1. A pesztóhoz a csalánleveleket megmossuk, leszárítjuk. A fokhagymát megtisztítjuk. Valamennyi hozzávalót aprítgépbe tesszük, és finomra vágjuk.
  2. A lisztet tálba szitáljuk, a sóval elkeverjük. Közepébe mélyedést készítünk, ebbe tesszük a langyos vizet és belemorzsoljuk az élesztőt. Kicsit várunk, míg az élesztő elkezd dolgozni.
  3. Hozzáadjuk a pesztót és a joghurtot is, és a tésztát jól megdagasztjuk. Ha szükséges, vízzel vagy liszttel korrigálunk.
  4. Egy jó órát kelesztjük, majd cipót formázunk. A sütőt előmelegítjük, 15 percig pihentetjük a cipót, és bevágjuk.
  5. 10 percig 250 fokon, majd 15 percig 180 fokon sütjük.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Babkesz, ahogy nyultanti kitalálta ;)

  Amióta kovászolok, és még az eddiginél is többet foglalkozom a sütéssel, azóta ismerkedtem meg a babka kaláccsal és a barchesszel is. Mind...