2019. augusztus 29., csütörtök

Magos félbarna

Hosszúra nyúlt nyári szünet után újra itt...
Nagyon vágytam egy szakajtóra. Aztán kaptam egyet szülinapomra. (Köszi tesómék! 💓) De valahogy nem úgy sikerültek a kenyerek benne, ahogy én elképzeltem. Mígnem sikerült rövid konzultációt folytatnom egy pékkel a Bőköz fesztiválon (www.bokozfeszt.hu). Ő végre elárulta a titkot: ha rizsliszttel szórom meg a kenyeret, az nem veszi át annyira a nedvességet, és nem fog beleragadni! Juhúúúú! 




Hozzávalók:
35 dkg finomliszt
22 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
13 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
3 dkg élesztő
2 dkg só
3 dl víz
1 dl tejföl
ízlés szerint magok (pl. lengmag, szezámmag, tökmag, napraforgómag)
rizsliszt a szóráshoz.

A liszteket elkeverjük a sóval. A tálban mélyedést készítünk, ebbe öntjük a langyos vizet, majd belemorzsoljuk az élesztőt. Várunk, amíg az élesztő elkezd dolgozni, és dagasztani kezdünk. Hozzáadagoljuk a tejfölt, és addig dagasztjuk, amíg sima felületű, ruganyos, nem ragadós tésztát kapunk. A végén hozzáadjuk a magokat, és beledagasztjuk azt is. Tálban letakarva megkelesztjük (most kánikula van, elég volt neki kb. 30 perc is.) Deszkára borítva újra megdögönyözzük, gombóccá formázzuk, majd rizsliszttel átsimogatjuk, és a szakajtóba vetjük. Újra megkelesztjük 20-30 perc alatt (mondom, most kánikula van 😉). A szakajtóból kiborítva bevágjuk. Ez alkalommal én a csillagforma mellett döntöttem.

A sütőt előmelegítjük a legmagasabb fokozatra (estemben 250 fok), addig hagyjuk még kelni a kenyérkénket, kb. 10-15 percig. A sütőbe téve 10 percig sütjük, majd a hőmérsékletet visszavesszük 190-200 fokra, és még 15 percig sütjük.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Babkesz, ahogy nyultanti kitalálta ;)

  Amióta kovászolok, és még az eddiginél is többet foglalkozom a sütéssel, azóta ismerkedtem meg a babka kaláccsal és a barchesszel is. Mind...