2018. október 9., kedd

Egy újabb zöldséges kenyér - ezúttal édesburgonyával

A sütőtökös kenyér után adta magát az ötlet, hogy nosza rajta, próbáljuk ki édesburgonyával is. Először úgy terveztem, hogy megfőzöm és úgy teszem bele (sor fog erre is kerülni 😉 ), de aztán gondoltam egy merészet, és inkább nyersen lereszeltem, és úgy gyúrtam a kenyérbe. Így igazán látványos lett, ahogy pöttyökben látszik a szeleteken az édesburgonya.


Hozzávalók:
500 g finomliszt
250 g teljes kiőrlésű liszt
330 g édesburgonya meghámozva, lereszelve
290 g víz
42 g élesztő
12 g só
50 g olaj
A szóráshoz kukoricadara

Az összeállítás a szokásos: a liszteket a sóval elvegyítjük egy tálban, közepébe mélyedést készítünk, beletesszük a vizet, majd belemorzsoljuk az élesztőt. Ha már kicsit elkezd dolgozni (buborékolni) az élesztő, hozzáadjuk az olajat és az édesburgonyát is. Dagasztjuk, amíg a tészta elválik az edény falától és a kezünktől. Egy jó háromnegyed órát langyos helyen kelesztjük, majd vékonyan lisztezett deszkára borítjuk, és finoman átdögönyözzük. A sütőt max. fokozatra (nálam ez 250 fok) előmelegítjük. Kicsit pihentetjük a kenyeret, majd megformázzuk: kedvünk szerint cipóvá vagy veknivé, sütőpapírral bélelt tepsire tesszük. Még egy bő negyedórát hagyjuk kelni, langyos vizes kézzel körbesimogatjuk, kukoricadarával megszórjuk, végül éles késsel bevágjuk. Mehet a sütőbe, kb. 25-30 perc alatt megsül.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Babkesz, ahogy nyultanti kitalálta ;)

  Amióta kovászolok, és még az eddiginél is többet foglalkozom a sütéssel, azóta ismerkedtem meg a babka kaláccsal és a barchesszel is. Mind...