2018. december 31., hétfő

Szilveszteri virslis rácsos

Nem gondoltam, hogy lesz  még idén bejegyzés, de miután a Facebookon kóborolva kinéztem ezt a receptet, majd utána megkíséreltem beszerezni a hozzávaló leveles tésztát - na akkor szembesültem vele, hogy a környékbeli kiskereskedelmi egységeket meglepetésszerűen érte a szilveszter, ugyanis égen-földön nem lehetett kapni leveles tésztát. Nem mondom, hogy azt nem lehet házilag készíteni, de arra még én is nehezen szánom rá magam. Így a receptet kicsit átdolgoztam, és nem vagyok biztos benne, hogy nem lett-e így még jobb (hopp, egy kis szerénység 😉), kelt tésztába csomagolva.
B.Ú.É.K!

Hozzávalók:
A tésztához:
30 dkg liszt
2,5 ek. olaj
1 dl langyos víz
0,75 dl langyos tej
1 tk só
egy csipet cukor
2 dkg friss élesztő
A töltelékhez:
6 db virsli
3 db savanyú uborka
kb. 6 szelet sajt
ízlés szerint ketchup, mustár
1-1 ek. szezámmag és lenmag
1 tojás a kenéshez

A lisztet egy tálban elkeverjük a sóval, majd a közepébe mélyedést készítünk. Ide öntjük a tejet és a vizet, beleszórjuk a cukrot és belemorzsoljuk az élesztőt. Ha egy kissé felfutott, dagasztani kezdjük és hozzáadjuk az olajat is. Ruganyos tésztát dagasztunk belőle, majd langyos helyen letakarva kétszeresére kelesztjük.

Ha kész, a sütőt 200 fokra előmelegítjük, kissé megdögönyözzük a tésztát, majd enyhén lisztezett gyúrótáblán kb. 20 cm*30 cm-esre nyújtjuk. Közepére elhelyezzük a sajtot, majd rá a virslit...

...aztán megszórjuk uborkakarikákkal, meglocsoljuk ketchuppal és mustárral:

Befedjük sajtszeletekkel, majd átlósan mindkét oldalon bevagdossuk:


Felváltva ráhajtogatjuk a tésztacsíkokat a következő módon:


Áthelyezzük sütőpapírral bélelt tepsire, a tetejét tojással jól megkenjük és a magkeverékkel megszórjuk:

A sütőbe tolva kb. 20-25 perc alatt pirosra sütjük.


    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése

    Babkesz, ahogy nyultanti kitalálta ;)

      Amióta kovászolok, és még az eddiginél is többet foglalkozom a sütéssel, azóta ismerkedtem meg a babka kaláccsal és a barchesszel is. Mind...